sobota, 19 października 2013

garnek Garncarza


"Oddaję się w Twoje ręce, Panie:
ugnieć mnie
i ukształtuj tę glinę
jak naczynie, które powstaje w rękach garncarza!
Nadaj mi kształt, jeśli zechcesz
potem stłucz je, jeśli chcesz: to Twoja własność;
... nie mam nic przeciwko.
Wystarczy, bym się przydał do Twoich zamierzeń.
I abym w niczym nie sprzeciwiał się planom,
jakie masz wobec mnie."
(św. Augustyn)

Drugie spotkanie robocze naszej grupy muzyczno-modlitewnej
odbyło się w cieniu słów św. Augustyna,
których potwierdzenie znaleźliśmy w Księdze Jeremiasza.
Niech Pan kształtuje naszą grupę, według swoich zamierzeń! Amen.

"Słowo, które Pan oznajmił Jeremiaszowi: 
<<Wstań i zejdź do domu garncarza;
tam usłyszysz moje słowa.>>
Zstąpiłem więc do domu garncarza,
on zaś pracował właśnie przy kole.
Jeżeli naczynie, które wyrabiał, uległo zniekształceniu,
jak to się zdarza z gliną w ręku garncarza,
wyrabiał z niego inne naczynie,
jak tylko podobało się garncarzowi.
Wtedy Pan skierował do mnie następujące słowo:
<<Czy nie mogę postąpić z wami, domu Izraela,
jak ten garncarz? - wyrocznia Pana.
Oto bowiem jak glina w ręku garncarza,
tak jesteście wy, domu Izraela,
w moim ręku. (...)>>" (Jr18, 1-6)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz